EstiCRM
/
Blog
/

System CRM - na jakie pytania warto odpowiedzieć przed wyborem oprogramowania?

W poprzednim wpisie pisaliśmy o podstawowych krokach, jakie powinny zostać wykonane przed wdrożeniem systemu CRM. Teraz skupimy się na pytaniach, na które warto odpowiedzieć. To bardzo ważny etap. Czas poświęcony na research dostępnych programów i wybór odpowiedniego systemu CRM z pewnością zaprocentuje już w pierwszych momentach pracy z narzędziem.

W przypadku wdrożenia najlepszego systemu CRM dla Twojej firmy, odpowiednie przygotowanie to absolutna podstawa. Przeprowadzenie audytu przedsiębiorstwa, określenie celów i założeń, research dostępnych możliwości na rynku CRM - determinują wybór odpowiedniego programu, dopasowanego do potrzeb organizacji.

Potrzebujesz sytemu, który sprawdzi się w Twojej branży? Odkryj możliwości Esti CRM dedykowane dla: 
Esti dla Agentów Nieruchomości
Esti dla Deweloperów

Na jakie pytania warto odpowiedzieć przed wdrożeniem systemu? Poniżej przedstawiamy checklistę podzieloną na 3 moduły.

Baza danych 

  • Jakie dane są przechowywane we wszystkich działach firmy? 
  • W jaki sposób wykorzystywane są magazynowane dane?
  • Czy baza danych jest ogólnodostępna? Jeśli nie, kto ma do niej dostęp? 

Procesy zachodzące w firmie 

  • Ile opiekunów zajmuje się jednym klientem? 
  • Czy informacje o klientach są aktualizowane i wykorzystywane w procesie sprzedaży?
  • Jak przechowywane są archiwalne informacje? 
  • Czy dokumenty są segregowane czy przechowywane w ogólnej bazie?
  • W jaki sposób firma wykorzystuje gromadzone dane? Jaki jest ich cel?
  • Czy magazynowane informacje umożliwiają weryfikację jakości pracy osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem? 
  • Czy przechowywane dane mają wpływ na sprzedaż? 

System CRM

  • Jaki jest cel wdrożenia programu CRM?
  • W jaki sposób będzie wykorzystywane oprogramowanie?
  • Jakie funkcjonalności narzędzia sprawdzą się w firmie? (więcej na ten temat tutaj: funkcjonalności programu CRM)
  • Z jakimi aplikacjami można zintegrować program?
  • Kto będzie korzystał z systemu? 
  • Jak długo trwa proces implementacji narzędzia?


Przeczytaj również...