Dane klienta – jak je skutecznie wykorzystać?

Opublikowano:
1
.
11
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Znajomość preferencji i zachowań klientów ma kluczowe znaczenie dla efektywnej sprzedaży w branży nieruchomości. Segmentacja potencjalnych lub rzeczywistych nabywców i dostosowanie sposobu i treści komunikacji pozwala poprawić wyniki, a także lepiej dopasować ofertę do konkretnej grupy odbiorców. Jak skutecznie wykorzystać dane klienta?

Często można spotkać się z twierdzeniem, że w branży nieruchomości niezbędne jest odpowiednie podejście do ludzi i umiejętność zbudowania więzi z drugim człowiekiem. Ta sama zasada sprawdza się także w kwestii marketingu cyfrowego. Poznanie klienta i jego oczekiwań umożliwiają narzędzia do analityki internetowej, które pozwalają na skuteczną segmentację klientów i optymalizację działań marketingowych pod kątem danej grupy odbiorców. Jak zdobyć dane klientów i skutecznie je wykorzystać?

Jak zdobyć dane klientów?

Zebranie danych klientów umożliwiają następujące narzędzia:

  1. Narzędzia analityczne     strony internetowej – Google Analitycs pozwala precyzyjnie prześledzić  ścieżkę zakupową klientów, współczynnik odrzuceń i czas spędzony na     stronie. Dodatkowo narzędzie dostarcza danych demograficznych, geograficznych oraz behawioralnych.
  2. Formularze kontaktowe – niezastąpione narzędzie w zdobywaniu leadów. Pozwala pozyskać takie dane jak: imię i nazwisko, płeć, adres e-mail i numer telefonu.
  3. Media społecznościowe – angażując klientów w polubienie profilu firmy lub biura w mediach społecznościowych, zyskujemy informacje na temat płci, grupy wiekowej, zachowań i zainteresowań.
  4. Klienci biura/dewelopera – ostatnią grupę stanowią bazy danych zebrane w tradycyjny sposób. Są to dotychczasowi klienci biura nieruchomości lub dewelopera, do których można kierować nową ofertę.

Jak skutecznie wykorzystać dane klientów?

Zebrane w ten sposób dane można wykorzystać do działań marketingu internetowego. Każde z podanych powyżej źródeł posiada możliwość integracji z platformą CRM, w ramach której możesz je skutecznie posegmentować według wybranych kryteriów, dopasować sposób i język komunikacji do danej grupy. W działaniach marketingowych dane klientów mogą być wykorzystywane w następujący sposób:

●       targetowanie kampanii reklamowych – kierowanie reklam odanym przekazie do określonej grupy odbiorców;

●       optymalizacja budżetu reklamowego – precyzyjna analiza skuteczności kanałów marketingowych pozwala rozwijać te najbardziej dochodowe i zrezygnować z mniej skutecznych;

●       lepsze rozwiązania lojalnościowe – dopasowanie oferty lojalnościowej do potrzeb klientów w bazie poprzez analizę zachowań i konwersji;

●       poprawa remarketingu – wykorzystanie danych na temat porzuconych ścieżek konwersji lub kontaktu;

●       zwiększenie zaangażowania odbiorów – znając specyfikę i preferencję użytkowników, łatwiej zaprezentować angażujące treści i budować relacje z klientami;

●      poprawa konwersji – skrócenie czasu potrzebnego do podjęcia decyzji zakupowej lub kontaktu.

Powyższe cele można uzyskać, wykorzystując zintegrowane z platformą narzędzia do automation marketingu. Wśród nich znajdują się m.in. autorespondery, email marketing czy dedykowane pop-up’y i landing page. Efektem jest skrócenie czasu sprzedaży, większa ilość sfinalizowanych transakcji oraz budowa długofalowych relacji z klientami biura lub firmy deweloperskiej.

Przeczytaj również...