Znajomość preferencji i zachowań klientów ma kluczowe znaczenie dla efektywnej sprzedaży w branży nieruchomości. Segmentacja potencjalnych lub rzeczywistych nabywców i dostosowanie sposobu i treści komunikacji pozwala poprawić wyniki, a także lepiej dopasować ofertę do konkretnej grupy odbiorców. Jak skutecznie wykorzystać dane klienta?
Często można spotkać się z twierdzeniem, że w branży nieruchomości niezbędne jest odpowiednie podejście do ludzi i umiejętność zbudowania więzi z drugim człowiekiem. Ta sama zasada sprawdza się także w kwestii marketingu cyfrowego. Poznanie klienta i jego oczekiwań umożliwiają narzędzia do analityki internetowej, które pozwalają na skuteczną segmentację klientów i optymalizację działań marketingowych pod kątem danej grupy odbiorców. Jak zdobyć dane klientów i skutecznie je wykorzystać?
Zebranie danych klientów umożliwiają następujące narzędzia:
Zebrane w ten sposób dane można wykorzystać do działań marketingu internetowego. Każde z podanych powyżej źródeł posiada możliwość integracji z platformą CRM, w ramach której możesz je skutecznie posegmentować według wybranych kryteriów, dopasować sposób i język komunikacji do danej grupy. W działaniach marketingowych dane klientów mogą być wykorzystywane w następujący sposób:
● targetowanie kampanii reklamowych – kierowanie reklam odanym przekazie do określonej grupy odbiorców;
● optymalizacja budżetu reklamowego – precyzyjna analiza skuteczności kanałów marketingowych pozwala rozwijać te najbardziej dochodowe i zrezygnować z mniej skutecznych;
● lepsze rozwiązania lojalnościowe – dopasowanie oferty lojalnościowej do potrzeb klientów w bazie poprzez analizę zachowań i konwersji;
● poprawa remarketingu – wykorzystanie danych na temat porzuconych ścieżek konwersji lub kontaktu;
● zwiększenie zaangażowania odbiorów – znając specyfikę i preferencję użytkowników, łatwiej zaprezentować angażujące treści i budować relacje z klientami;
● poprawa konwersji – skrócenie czasu potrzebnego do podjęcia decyzji zakupowej lub kontaktu.
Powyższe cele można uzyskać, wykorzystując zintegrowane z platformą narzędzia do automation marketingu. Wśród nich znajdują się m.in. autorespondery, email marketing czy dedykowane pop-up’y i landing page. Efektem jest skrócenie czasu sprzedaży, większa ilość sfinalizowanych transakcji oraz budowa długofalowych relacji z klientami biura lub firmy deweloperskiej.