Marketing w sprzedaży – jak zadbać o klienta?

Opublikowano:
25
.
10
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Głównym celem marketingu w sprzedaży jest generowanie leadów – to wspólne założenie każdej branży. Nie można jednak zapominać przy tym, że klient nie jest jedynie kolejną pozycją w arkuszu kalkulacyjnym, a realną osobą z indywidualnymi potrzebami i oczekiwaniami. Jeśli o nie zadbasz, zwiększasz szansę na szybsze sfinalizowanie transakcji. W jaki sposób systemy CRM mogą w tym pomóc?

Dane o klientach – Twój najważniejszy zasób

Znajomość klientów stanowi jedną z najważniejszych kwestii podczas planowania działań marketingowych. Im lepiej zdajesz sobie sprawę z ich potrzeb i oczekiwań, tym trafniej możesz dobierać dla nich ofertę i skuteczniej ją prezentować.

W branży związanej z obrotem nieruchomościami jest to szczególnie widoczne. Twoi klienci poszukują konkretnych produktów – domu w określonej lokalizacji, mieszkania o wybranych parametrach. Co więcej, dokonują oni zakupu rzadko, ale są gotowi ponieść duże koszty. Zwykle nie są więc skłonni do pójścia na znaczne kompromisy w kwestii podanych przez siebie wytycznych. Dlatego im lepiej dobierzesz ofertę do ich potrzeb, tym większa szansa, że z niej skorzystają.

Dzięki systemowi CRM możesz gromadzić i przetwarzać wiele szczegółowych danych, które pomogą Ci lepiej poznać Twojego klienta. Wiesz, jakie rozwiązania go interesują, a jakie są dla niego nie do zaakceptowania. Możesz więc uniknąć sytuacji, w której proponujesz mu ciągle podobne produkty, mimo że nie wpisują się one w jego oczekiwania.

Spójna komunikacja – podstawa Twoich działań

Komunikacja z klientem odbywa się na wielu płaszczyznach. Chodzi zarówno o działania stricte reklamowe, jak i content marketing, czy w końcu bezpośrednie kontakty telefoniczne i mailowe. Wszystkie podejmowane działania pozwalają Ci zdobywać dane na temat odbiorców. Są one niezwykle przydatne, jednak wyłącznie wówczas, gdy zostaną odpowiednio uporządkowane.

CRM pozwala na połączenie w całość wszystkich zebranych informacji, przetwarzanie ich i planowanie na tej podstawie działań marketingowych. Warto pamiętać, że taki system nie jest wyłącznie narzędziem dla przedstawicieli handlowych czy agentów. Również pracownicy zajmujący się marketingiem mogą pozyskać z niego wiele bardzo przydatnych danych. Dlatego działania podejmowane przez wszystkie zespoły powinny ze sobą współgrać.

Marketing oparty na CRM pozwala tworzyć spójną komunikację z klientem, a także spersonalizować podejmowane działania. Możesz dzięki niemu na przykład tworzyć treści, które zainteresują odbiorców, a jednocześnie odnosić się do nich w bezpośredniej komunikacji z osobą zainteresowaną Twoją ofertą.

Integracja narzędzi marketingowych

Systemy CRM pozwalają na lepsze zarządzanie narzędziami marketingowymi. Chodzi przede wszystkim o kampanie e-mailowe, ale także Google Ads. Wykorzystanie systemu do tworzenia list mailingowych pozwala na spersonalizowanie treści wiadomości i lepsze docieranie do klientów. Integracja CRM z programem do automatycznej wysyłki maili umożliwia dzielenie kontaktów na grupy według różnych kryteriów, na przykład ze względu na lokalizację czy wcześniej podejmowane interakcje.

Klient, który otrzyma od Ciebie spersonalizowaną wiadomość, z pewnością wykaże większe zainteresowanie Twoją ofertą. Tym bardziej, jeśli to, co w niej przedstawisz, będzie w maksymalnym stopniu odpowiadało jego potrzebom. 

Przeczytaj również...