EstiCRM
/
Blog
/

Porównanie dostawców systemu CRM - na co zwrócić uwagę?

Czy zastanawiasz się nad zastosowaniem systemu CRM w swojej firmie? Zależy Ci na tym, by oprogramowanie w łatwy i szybki sposób automatyzowało proces sprzedaży i wpływało na rozwój przedsiębiorstwa, dlatego chcesz dowiedzieć się, czym warto się kierować przy wyborze? Zobacz, na co powinieneś zwrócić uwagę przy porównaniu dostawców CRM.

Cel wdrożenia systemu

Zacznij od dokładnego określenia celu wprowadzenia oprogramowania CRM. Starannie poznaj potrzeby swojego przedsiębiorstwa i branży. Ustal, jakie funkcjonalności będą ułatwiały pracę zespołów pracowników. Odpowiedz napytania:

·       Czy potrzebuję systemu pozwalającego na łatwy dostęp do danych klientów innym działom przedsiębiorstwa?

·       Czy skorzystam na tym, gdy będę mieć dostęp do tych samych danych, co dział sprzedaż?

Zawsze dobieraj system z myślą o przyszłym rozwoju firmy, nie tylko o tym, czego potrzebuje ona w danym momencie.

Audyt przedwdrożeniowy

Zanim ustalisz, jaki dostawca systemu CRM będzie najlepszy dla Twojej firmy, pamiętaj o przeprowadzeniu audytu przedwdrożeniowego, czyli weryfikacji struktury procesów, badaniu obiegu informacji i rozpoznaniu realnych celów strategicznych. Przeprowadź wywiad z pracownikami, którzy w przyszłości będą korzystać z systemu. Przeanalizuj też zgodność dokumentacji firmy z przepisami. Postaraj się ocenić funkcjonowanie firmy na różnych płaszczyznach.

Wyszukiwanie dostawców systemu CRM

Dokładnie przeanalizuj wyniki audytu. Przygotuj wstępną listę dostawców, którzy specjalizują się w oprogramowaniu CRM. Program CRM często dobierany jest do branży. Na przykład deweloperzy chętnie wybierają CRM ESTI –oprogramowanie ułatwiające edytowanie przygotowanych wcześniej szablonów i dające możliwość dostosowania formy komunikacji do klienta. Za jego pomocą możesz uprościć i zautomatyzować dystrybucję, a także przyśpieszyć tworzenie ofert oraz ich publikację w serwisach ogłoszeniowych i na portalach.

Analiza i porównanie ofert

Przy porównaniu ofert i analizie systemów CRM weź pod uwagę funkcjonalności i pomoc specjalisty, który zajmie się przeprowadzeniem procesu wdrożenia oprogramowania. Pamiętaj, że potrzeby Twojej firmy są tutaj najważniejsze. Oprogramowanie ma ułatwiać pracę zespołu, oszczędzać czas i zwiększać wydajność pracowników. Nie sugeruj się jedynie ceną. Nie zwracaj uwagi na dodatkowe moduły, których nie potrzebujesz, ani to czy dostawca jest z Twojego miasta. Wybierz kilka rozwiązań, które będziesz porównywać. Jeśli masz wątpliwości, pytaj.

Jak porównać dostawców systemu CRM? Przede wszystkim określ cel wdrożenia systemu, ustal, jakie zadania chcesz usprawnić w firmie, jakich funkcjonalności potrzebujesz. Weź pod uwagę zmieniające się potrzeby przedsiębiorstwa. Następnie przeprowadź audyt przedwdrożeniowy. Dowiedz się, czego potrzebują pracownicy, którzy będą korzystali z systemu. Przygotuj listę dostawców odpowiednich dla Twojej branży, na przykład obeznanych z rynkiem nieruchomości. Wybierz najkorzystniejszą ofertę i w pełni ciesz się narzędziem wspierającym proces obsługi klienta.

Przeczytaj również...