Rola integracji na etapie wdrożenia CRM - dlaczego jest istotna?
Rosnąca powszechność pracy zdalnej oraz chęć optymalizacji pracy sprawiają, że coraz więcej firm decyduje się na integrację dotychczasowego oprogramowania z systemem do zarządzania CRM. Jakie korzyści daje takie rozwiązanie i które programy warto z systemem?
Każde biuro nieruchomości lub firma deweloperska bazuje na określonych programach, służących do zarządzania relacjami z klientami, komunikacji oraz obsługi dokumentów. Gdy zapada decyzja o wdrożeniu systemu CRM, kluczowa jest kwestia integracji oprogramowania z używanymi aplikacjami, tak aby system był w pełni kompatybilny. W przeciwnym razie system CRM nie ułatwi wykonywania codziennych czynności, a wręcz spowolni pracę. Jak powinna wyglądać integracja CRM?
Korzyści z integracji CRM z użytkowanym w firmie oprogramowaniem
Udana integracja Esti CRM z istniejącym oprogramowaniem zapewnia firmie szereg korzyści. Wśród nich znajdują się m.in. pełna współpraca między systemami i aplikacjami używanymi do codziennych czynności, poprawa efektywności pracy oraz lepsza komunikacja w zespole oraz klientami.
Wszystkie informacje w jednym miejscu
Korzyści, jakie daje CRM, są szczególnie zauważalne przy zdalnym trybie pracy. System pozwala na gromadzenie kluczowych informacji w jednym miejscu, co znacznie upraszcza komunikację i podnosi jakość obsługi klienta. Dodatkowo zespół i manager mają wgląd w swoją pracę, dzięki czemu są w stanie łatwo przejąć od siebie zadania.
Zwiększenie wydajności pracy
Brak konieczności pozyskiwania danych w inny sposób, skraca ścieżkę komunikacyjną i sprawia, że wykonanie zadania jest prostsze i szybsze. Dodatkowo jedno, czytelne środowisko pracy oraz brak konieczności przełączania się między programami zmniejsza poczucie rozproszenia i sprawia, że praca jest bardziej efektywna i wydajna.
Oszczędność pieniędzy
Jedno oprogramowanie zintegrowane z dotychczasowymi aplikacjami i poszerzone o dodatkowe funkcjonalności sprawia, że firma nie musi wydawać pieniądze na inne programy lub licencje. Dodatkowo system można rozwijać wraz z rosnącymi potrzebami.
Programy, z którymi warto zintegrować CRM
Które programy warto zintegrować z CRM? Wszystko zależy od potrzeb firmy. Przykładem mogą być biura nieruchomości, które gromadzą informacje o ofertach i klientach oraz prowadzą monitoring sprzedaży i spotkań. W tym przypadku warto pomyśleć o integracji następujących narzędzi.
Poczta
Integracja różnych programów pocztowych w jednym czytelnym systemie ułatwia komunikację między zespołem oraz kontakt z klientami. Korzyścią jest także większa transparentność i łatwy wgląd w historię kontaktu.
Programy do generowania ofert dla klientów
W branży nieruchomości atrakcyjna wizualnie oferta to podstawa. Oprogramowanie pozwala łatwo korzystać ze zdefiniowanych szablonów i szybko tworzyć profesjonalne oferty, które skutecznie przykuwają wzrok i zainteresowanie. Można je także eksportować na serwisy ogłoszeniowe i media społecznościowe.
Programy do wystawiania faktur
Rozliczenia z klientami stanowią ważny element w działaniu każdej firmy. Integracja systemu CRM z programem do wystawiania faktur pozwala na najlepszą ewidencję i monitoring płatności. Łatwo także odszukać potrzebne dokumenty.
Aplikacje monitorujące pracę członków zespołu
System daje także możliwość wdrożenia aplikacji do zarządzania pracą zespołu, dzięki temu łatwiej monitorować pracę poszczególnych agentów oraz dysponować kolejne zadania.
Podsumowanie
Integracja systemu CRM z używanym dotychczas oprogramowaniem pozwala podnieść efektywność pracy i jakość świadczonych usług. Aby jednak rozwiązanie spełniło swoje zadanie, niezwykle ważne jest sprawdzenie możliwości integracyjnych oraz wybór oprogramowania, które będzie w pełni kompatybilne z potrzebami danej firmy.